Vă invităm cu drag să participaţi la un seminar deosebit:
Posturile corporale ritualice şi conştiinţa ecstatică
Bucuresti. Workshopul a fost amanat pentru undeva in ianuarie 2012. De indata ce va fi stabilita o data ferma, o vom posta aici. Pentru relatii si inscrieri , email : aurelmocanu@yahoo.com
cu Nana Nauwald
In acest weekend, vom explora potentialul vindecator si ecstatic al posturilor corporale inducatoare de transa ( posturi corporale ritualice/ecstatice ), cu ajutorul si sub indrumarea experta a Nanei Nauwald .
Posturile corporale ritualice si starile extatice – o cale creativa si vindecatoare prin constientizare
Corpul nostru este un “instrument universal” de cunoastere a numeroaselor realitati, de experimentare si accesare directa a retelei informationale vii a constiintei.
Antropoloaga Dr. Felicitas Goodman (1914-2005) a ajuns la aceasta concluzie in urma celor peste 30 de ani de cercetare si experimentare a “posturilor corporale ritualice” si a efectelor lor asupra corpului, spiritului si sufletului.Posturile corporale ecstatice ( ritualice) studiate de Felicitas Goodman si colegele ei proveneau in principal de la culturi traditionale aflate sub marca viziunii samanice asupra lumii.



Cea mai veche statueta gasita, de cca. 30 000 ani, este a unei femei in postura de ritual, e facuta din sist si a fost descoperita la Dunare. O denumim „Femeia din Galgenberg”, dupa locul de excavare. Alta ilustrare renumita a unei posturi ritualice „iesite din comun” este cea a „Samanului din Lascaux” (cca 17 000 de ani vechime).

Ce se intampla in corp in timpul transei posturilor ritualice ?
Stimularea sonora ritmica cu frecventa rapida de 210-230 batai/minut induce tranzitia catre o stare de constiinta extinsa, Theta si cateodata chiar Delta.
Posturile corporale se disting prin alternanta tensiunii si a relaxarii musculare. Fiecare dintre pozitiile corporale studiate implica focalizarea atentiei asupra anumitor muschi incordati. Prin accentuarea tensiunii corporale din pozitiile specifice putem controla adancimea si procesul transei.
In cadrul constiintei ecstatice se activeaza ambele parti ale sistemului nervos vegetativ – simpaticul si parasimpaticul. Parasimpaticul ofera posturii calm si relaxare si joaca un rol foarte important si in functia sexuala. Experienta arata ca in timpul posturilor de ritual se dizolva multe blocaje afective si emotionale.
Activarea puternica a sistemului parasimpatic induce scaderea tensiunii vasculare in timpul transei extatice si pot aparea stari de ameteala in timpul sau dupa adoptarea posturii.
Posturile corporale ritualice contin simultan si o stare de incordare benefica, un „stres pozitiv”care ne stimuleaza capacitatea de rezistenta. Activarea sistemului simpatic in timpul transei stimuleaza functia inimii si produce o accelerare a pulsului. De asemenea este stimulata irigarea cu sange a muschilor si a pielii.
Astfel, se elibereaza beta-endorfinele, unul din factorii care permit in transa trairea unui sentiment intens de bucurie, incantare si euforie. Aceasta senzatie a dulcetii, sentimentul profund si lucid de bucurie a vietii, pot persista mult timp dupa iesirea din postura ritualica.
In aceasta stare de constiinta extinsa creierul se activeaza puternic mai ales in zona cortexului vizual. Drept urmare avem viziuni: sunete, culori, insight-uri, perceptii. In acelasi timp, activitatea nervoasa din lobul parietal este redusa considerabil. Aceasta zona este responsabila pentru imaginea de sine pe care ne-o construim. Atenuarea activitatii din aceasta zona face sa scada in intensitate senzatiile prin care diferentiem interiorul de exterior si prin care realizam perceptia si delimitarea corpului.Astfel, intreaga noastra atentie este directionata spre procesele interioare.
Pentru mai multe informatii despre posturile corporale ecstatice, puteti citi articolele ( in limba romana ) de la adresele de web :
http://www.shamanism.nierika.ro/index.php?pag=detaliu&detaliu=79
http://www.shamanism.nierika.ro/index.php?pag=detaliu&detaliu=36
http://www.shamanism.nierika.ro/index.php?pag=detaliu&detaliu=33
Vă rugăm să aduceţi cu voi (dacă aveţi) tobe, zuruitoare şi alte instrumente.
Programul workshopului este:
Vineri : 18:00- 22:00
Sâmbătă : 10:00- 18:00
Duminică :10:00- 18:00
Weekendul in care va avea loc va fi anuntat in curand
Weekendul in care va avea loc va fi anuntat in curand
Locaţie:
Centrul de dezvoltare personală “Chemarea Sufletului “, website: http://www.chemareasufletului.ro , situat pe strada Ştefan Luchian ( Pictor), la nr. 13 ( Strada face legătura între Calea Moşilor şi Str. Mântuleasa ) . Pentru relaţii suplimentare despre cum ajungeţi la locatie, vă rog sunaţi la dna Cristina Stănescu, tel 0741 21 61 41 begin_of_the_skype_highlighting 0741 21 61 41 end_of_the_skype_highlighting.
Iată şi un link spre harta zonei:http://www.salutbucuresti.ro/planoras/swf_map.htm?-8531&-7960 ( folositi zoom-ul din centrul părţii de jos a paginii – semnul “+” pentru a vedea un detaliu al hărţii )
Cursul va fi ţinut în limba engleză, cu traducere succesivă în limba română .
Costul participarii: 150 Euro. Numărul de locuri este limitat .
Costul participarii: 150 Euro. Numărul de locuri este limitat .
Mai multe despre Nana Nauwald :
Nana Nauwald este artista vizionara, autoare, doctor docent in „Ritualuri ale perceptiei” si de asemenea experimenteaza si cerceteaza starile samanice de constiinta. Ea este autoarea si/sau co-autoarea, impreuna cu Dr. Felicitas Goodman, a cartilor :
Ecstatic Trance ,Your Door to Altered States of Consciousness
si Flying with Shamans in Fairy Tales and Myths ,
In viata Nanei Nauwald, explorarea constiintei se ingemaneaza cu arta , ea fiind o artista consacrata pe plan international.
“Cand pictez, nu mai gandesc. Atunci ma aflu intr-un spatiu impersonal, fara ego. Dinauntrul acestui spatiu se nasc picturile mele, iar mesajele si cunoasterea spirituala se manifesta prin culori si forme. Cand pictez, sunt intr-o stare clara de constiinta extinsa”
Cautarea esentei dincolo de aparentele vietii, a “ceea ce lumea tine strans in profunzimea ei” (Goethe), reprezinta drumul de o viata a Nanei Nauwald.
Cunoscand numeroase forme (pictura, scrisul, mentoratul, calatoritul), creativitatea plina de viata a Nanei este amprentata de experienta ei de decenii in starile samanice de constiinta ale triburilor indigene, in special din zona Amazonului si Nepalului . Subiectul cel mai de interes pentru Nana il reprezinta posturile de transa vindecatoare.
Intalnirea cu Felicitas Goodman i-a deschis Nanei Nauwald noi drumuri catre traditiile samanice ale stramosilor nostri europeni. Felicitas D. Goodman a fost Doctor in Antropologie, lingvista si profesoara la universitatea din Columbus/Ohio cu specializarea „posturi extatice de transa”.
Felicitas Goodman i-a fost invatatoare si prietena apropiata Nanei.
Mai multe despre activitatea Dr. Felicitas Goodman puteti accesa la adresa de web :
Nana este preocupata in principal de sursele vechi de cunoastere ale samanismului european. Din aceasta cunoastere ancenstrala si din cunoasterea primita de la triburile indigene ea cauta sa descopere noi cai de experimentare a naturii si a constiintei.
Extinderea constiintei
Tehnicile samanice de extindere a constiintei permit deplasarea filtrelor de perceptie, astfel incat ne putem oricand redeschide catre numeroasele lumi cu care nu avem contact in starea de constiinta obisnuita.Aceste tehnici pot de asemenea deschide portaluri catre campurile de constiinta transpersonala, in care sunt stocate toate informatiile existentei si ale potentialului fiintei, o retea vie si mereu in schimbare.
Extazul
Termenul de “extaz” provine din grecescul “extasis”, “a pasi in afara”, “a fi in afara”, “transportare”, “cel mai inalt abandon”.
“Starea naturala a omului este cea de uimire extatica si n-ar trebui sa ne multumim cu mai putin” (Revista Midpeninsula Free University, California 1969) Experienta ecstatica se caracterizeaza prin starea plina de bucurie si lipsita de frica in care suntem constienti de viata cu toate simturile, printr-un sentiment al dulcetii, care contine simultan sentimentul de “acasa” si de “amplitudine”, fara limitarile timpului si spatiului.
Atingerea acestei stari este posibila cu ajutorul deprivarii senzoriale extreme (de exemplu prin post, izolare, asceza, meditatie) sau expunerea intentionata la un stimul (de exemplu la ritm, dans, cantec, tehnici de respiratie, plante psihoactive, durere).
Experientele ecstatice au influentat inca din epoca primitiva perceptia de sine si perspectiva asupra lumii a omului. Experientele extatice au deseori o intensitate si un impact ridicat. Ele purifica si schimba oamenii, modifica perspectivele, atitudinea asupra vietii si valorile, aduc sens si declanseaza procese vindecatoare.
“Extazul patrunde mai adanc, ajunge mai sus decat bucuria obisnuita si nu se insuseste altfel decat prin disciplina si iscusinta.”
Alan W. Watts