marți, 17 mai 2011

Posturi corporale ecstatice cu Nana Nauwald



Vă invităm cu drag să participaţi la un seminar deosebit:


Posturile corporale ritualice şi conştiinţa ecstatică
Bucuresti. Workshopul a fost amanat pentru undeva in ianuarie 2012. De indata ce va fi stabilita o data ferma, o vom posta aici. Pentru relatii si inscrieri , email : aurelmocanu@yahoo.com  
cu Nana Nauwald




In acest weekend, vom explora potentialul vindecator si ecstatic al posturilor corporale inducatoare de transa ( posturi corporale ritualice/ecstatice ), cu ajutorul si sub indrumarea experta a Nanei Nauwald .


Posturile corporale ritualice si starile extatice – o cale creativa si vindecatoare prin constientizare
Corpul nostru este un “instrument universal” de cunoastere a numeroaselor realitati, de experimentare si accesare directa a retelei informationale vii a constiintei.
Antropoloaga Dr. Felicitas Goodman (1914-2005) a ajuns la aceasta concluzie in urma celor peste 30 de ani de cercetare si experimentare a “posturilor corporale ritualice” si a efectelor lor asupra corpului, spiritului si sufletului.


Posturile corporale ecstatice ( ritualice) studiate de Felicitas Goodman si colegele ei proveneau in principal de la culturi traditionale aflate sub marca viziunii samanice asupra lumii.
Numeroase descoperiri arheologice din intreaga lume indica, pe baza cunoasterii vechilor culturi, ca prin adoptarea unei posturi corporale este posibila intrarea intr-o stare de constiinta extinsa.





















Cea mai veche statueta gasita, de cca. 30 000 ani, este a unei femei in postura de ritual, e facuta din sist si a fost descoperita la Dunare. O denumim „Femeia din Galgenberg”, dupa locul de excavare. Alta ilustrare renumita a unei posturi ritualice „iesite din comun” este cea a „Samanului din Lascaux” (cca 17 000 de ani vechime).


Posturile corporale ritualice“ ne permit, fara aderarea la vreo credinta dogmatica si fara dependenta de vreun lider, sa accedem intentionat la constiinta dincolo de timp si spatiu si sa experimentam aceasta „realitate alternativa“ a samanului. Astfel, tehnica „posturilor corporale de ritual“ poate deveni un drum de descoperire spirituala pentru oricine aflat in „cautarea magicului“.



Ce se intampla in corp in timpul transei posturilor ritualice ?

Stimularea sonora ritmica cu frecventa rapida de 210-230 batai/minut induce tranzitia catre o stare de constiinta extinsa, Theta si cateodata chiar Delta.
Posturile corporale se disting prin alternanta tensiunii si a relaxarii musculare. Fiecare dintre pozitiile corporale studiate implica focalizarea atentiei asupra anumitor muschi incordati. Prin accentuarea tensiunii corporale din pozitiile specifice putem controla adancimea si procesul transei.
In cadrul constiintei ecstatice se activeaza ambele parti ale sistemului nervos vegetativ – simpaticul si parasimpaticul. Parasimpaticul ofera posturii calm si relaxare si joaca un rol foarte important si in functia sexuala. Experienta arata ca in timpul posturilor de ritual se dizolva multe blocaje afective si emotionale.
Activarea puternica a sistemului parasimpatic induce scaderea tensiunii vasculare in timpul transei extatice si pot aparea stari de ameteala in timpul sau dupa adoptarea posturii.
Posturile corporale ritualice contin simultan si o stare de incordare benefica, un „stres pozitiv”care ne stimuleaza capacitatea de rezistenta. Activarea sistemului simpatic in timpul transei stimuleaza functia inimii si produce o accelerare a pulsului. De asemenea este stimulata irigarea cu sange a muschilor si a pielii.
Astfel, se elibereaza beta-endorfinele, unul din factorii care permit in transa trairea unui sentiment intens de bucurie, incantare si euforie. Aceasta senzatie a dulcetii, sentimentul profund si lucid de bucurie a vietii, pot persista mult timp dupa iesirea din postura ritualica.
In aceasta stare de constiinta extinsa creierul se activeaza puternic mai ales in zona cortexului vizual. Drept urmare avem viziuni: sunete, culori, insight-uri, perceptii. In acelasi timp, activitatea nervoasa din lobul parietal este redusa considerabil. Aceasta zona este responsabila pentru imaginea de sine pe care ne-o construim. Atenuarea activitatii din aceasta zona face sa scada in intensitate senzatiile prin care diferentiem interiorul de exterior si prin care realizam perceptia si delimitarea corpului.
Astfel, intreaga noastra atentie este directionata spre procesele interioare.



Pentru mai multe informatii despre posturile corporale ecstatice, puteti citi articolele ( in limba romana ) de la adresele de web :



http://www.shamanism.nierika.ro/index.php?pag=detaliu&detaliu=79
http://www.shamanism.nierika.ro/index.php?pag=detaliu&detaliu=36
http://www.shamanism.nierika.ro/index.php?pag=detaliu&detaliu=33


Vă rugăm aduceţi cu voi (dacă aveţi) tobe, zuruitoare şi alte instrumente.

Programul workshopului este:
Vineri  : 18:00- 22:00
Sâmbătă  : 10:00- 18:00
Duminică  :10:00- 18:00
Weekendul in care va avea loc va fi anuntat in curand 
Locaţie:
Centrul de dezvoltare personală Chemarea Sufletului “, website: http://www.chemareasufletului.ro , situat pe strada Ştefan Luchian ( Pictor), la nr. 13 ( Strada face legătura între Calea Moşilor şi Str. Mântuleasa ) . Pentru relaţii suplimentare despre cum ajungeţi la locatie, rog sunaţi la dna Cristina Stănescu, tel 0741 21 61 41 begin_of_the_skype_highlighting            0741 21 61 41      end_of_the_skype_highlighting.
Iată şi un link spre harta zonei:http://www.salutbucuresti.ro/planoras/swf_map.htm?-8531&-7960 ( folositi zoom-ul din centrul părţii de jos a paginii – semnul “+” pentru a vedea un detaliu al hărţii )

Cursul va fi ţinut în limba engleză, cu traducere succesivă în limba română .


Costul participarii: 150 Euro. Numărul de locuri este limitat .


Relaţii şi înscrieri: aurelmocanu@yahoo.com.
Mai multe despre Nana Nauwald :
Nana Nauwald este artista vizionara, autoare, doctor docent in „Ritualuri ale perceptiei” si de asemenea experimenteaza si cerceteaza starile samanice de constiinta. Ea este autoarea si/sau co-autoarea, impreuna cu Dr. Felicitas Goodman, a cartilor :
Ecstatic Trance ,Your Door to Altered States of Consciousness


si Flying with Shamans in Fairy Tales and Myths ,




In viata Nanei Nauwald, explorarea constiintei se ingemaneaza cu arta , ea fiind o artista consacrata pe plan international.
Cand pictez, nu mai gandesc. Atunci ma aflu intr-un spatiu impersonal, fara ego. Dinauntrul acestui spatiu se nasc picturile mele, iar mesajele si cunoasterea spirituala se manifesta prin culori si forme. Cand pictez, sunt intr-o stare clara de constiinta extinsa”


Cautarea esentei dincolo de aparentele vietii, a “ceea ce lumea tine strans in profunzimea ei” (Goethe), reprezinta drumul de o viata a Nanei Nauwald.
Cunoscand numeroase forme (pictura, scrisul, mentoratul, calatoritul), creativitatea plina de viata a Nanei este amprentata de experienta ei de decenii in starile samanice de constiinta ale triburilor indigene, in special din zona Amazonului si Nepalului . Subiectul cel mai de interes pentru Nana il reprezinta posturile de transa vindecatoare.


Intalnirea cu Felicitas Goodman i-a deschis Nanei Nauwald noi drumuri catre traditiile samanice ale stramosilor nostri europeni. Felicitas D. Goodman a fost Doctor in Antropologie, lingvista si profesoara la universitatea din Columbus/Ohio cu specializarea „posturi extatice de transa”.
Felicitas Goodman i-a fost invatatoare si prietena apropiata Nanei.
Mai multe despre activitatea Dr. Felicitas Goodman puteti accesa la adresa de web :
Nana este preocupata in principal de sursele vechi de cunoastere ale samanismului european. Din aceasta cunoastere ancenstrala si din cunoasterea primita de la triburile indigene ea cauta sa descopere noi cai de experimentare a naturii si a constiintei.

Extinderea constiintei
Formele de constiinta extinsa din diferitele culturi exista inca din timpul primelor dovezi ale culturii umane, pe toate continentele planetei. Pe cat de diferite sunt culturile, pe atat de diferite sunt metodele si tehnicile prin care se pot induce in mod deliberat starile de transa samanica. Plantele psihoactive, posturile corporale, ritmurile, cantecul, mantrele, postul, dansul si tehnicile de respiratie reprezinta principalele cai de acces.




Tehnicile samanice de extindere a constiintei permit deplasarea filtrelor de perceptie, astfel incat ne putem oricand redeschide catre numeroasele lumi cu care nu avem contact in starea de constiinta obisnuita.Aceste tehnici pot de asemenea deschide portaluri catre campurile de constiinta transpersonala, in care sunt stocate toate informatiile existentei si ale potentialului fiintei, o retea vie si mereu in schimbare.



Extazul



Termenul de “extaz” provine din grecescul “extasis”, “a pasi in afara”, “a fi in afara”, “transportare”, “cel mai inalt abandon”.
Starea naturala a omului este cea de uimire extatica si n-ar trebui sa ne multumim cu mai putin” (Revista Midpeninsula Free University, California 1969)
Experienta ecstatica se caracterizeaza prin starea plina de bucurie si lipsita de frica in care suntem constienti de viata cu toate simturile, printr-un sentiment al dulcetii, care contine simultan sentimentul de “acasa” si de “amplitudine”, fara limitarile timpului si spatiului.
Atingerea acestei stari este posibila cu ajutorul deprivarii senzoriale extreme (de exemplu prin post, izolare, asceza, meditatie) sau expunerea intentionata la un stimul (de exemplu la ritm, dans, cantec, tehnici de respiratie, plante psihoactive, durere).
Experientele ecstatice au influentat inca din epoca primitiva perceptia de sine si perspectiva asupra lumii a omului. Experientele extatice au deseori o intensitate si un impact ridicat. Ele purifica si schimba oamenii, modifica perspectivele, atitudinea asupra vietii si valorile, aduc sens si declanseaza procese vindecatoare.
Extazul patrunde mai adanc, ajunge mai sus decat bucuria obisnuita si nu se insuseste altfel decat prin disciplina si iscusinta.
Alan W. Watts



Arta de a vindeca a şamanului


Avem onoarea şi plăcerea de a invita participaţi la weekendul :

Arta de a vindeca a şamanului
un training avansat în spiritualitate şi experienţe practice în legătură cu psihoterapia vestică şi tradiţia creştină
(The Shaman's Art of Healing -Advanced Training Course
in Spirituality and practical Experience
in Relation to the Western Psychotherapy and the Christian Tradition )




Curs susţinut de Dr. August Thalhamer ( Austria ),
în Bucureşti , în weekendul 11-12-13 noiembrie 2011

Precum fac şamanii de mai mult de 30 000 de ani încoace, vom intra într-o stare de conştiinţă extinsă pentru a solicita înţelepciunii interioare-aşa cum o numim în psihologia profunzimilor- să găsească soluţii pentru rezolvarea problemelor şi vindecarea bolilor. Cei care deja aţi învăţat să faceţi o călătorie şamanică, sunteţi invitaţi să aduceţi o lărgire a câmpului experienţelor voastre şamanice şi să învăţaţi noi tehnici pentru a vă ajuta pe voi înşivă sau pe clienţii voştri . În plus, veţi primi şi moduri de a înţelege aceste experienţe din punct de vedere al psihologiei şi al Creştinismului .

Condiţii preliminare : e necesar să cunoaşteţi deja călătoria şamanică .
Metodele folosite în acest curs sunt : ritualuri şamanice de vindecare
Fiecare participant va exersa contactarea propriilor sale puteri vindecătoare, pentru a deveni conştient de impulsurile sale interioare/mesajele Spiritelor , pentru a avea încredere în aceste indicii şi a le urma . Fiecare participant va primi ghidare personalizată şi va învăţa tehnici avansate .


Trainer: Dr. August Thalhamer

Născut în 1943, el este teolog Romano- Catholic . Dr. August a lucrat ca şi preot vreme de 5 ani , după care a studiat psihologia şi psihiatria. Din 1974, el a lucrat ca psihoterapeut independent şi psiholog organizaţional. Dr. August Thalhamer a parcurs un număr de traininguri postuniversitare în metode psihoterapeutice, team building şi dezvoltare organizaţională. În scurtă vreme el a devenit interesat deasemeni de vindecarea tradiţională şi s-a specializat şi în mai multe metode de vindecare tradiţională.
Dr. August Thalhamer a studiat felurile în care succesul deseori extraordinar al metodelor spirituale de vindecare poate fi explicat atât în termenii psihologiei cât şi ai teologiei creştine . Rezultatele acestor cercetări şi înţelegeri sunt cuprinse în cartea sa, “The Shaman’s Art of Healing - in the light of Western psychotherapy and Christian tradition” ( „Arta vindecătoare a şamanului – în lumina psihoterapiei vestice şi a tradiţiei creştine”, carte apărută în limba germană şi în curând şi în română ).
Informaţii suplimentare puteţi găsi pe website-ul www.thalhamer-haase.at


Vă rugăm aduceţi cu voi (dacă aveţi) tobe, zuruitoare şi alte instrumente.


Programul workshopului este:
Vineri 11 nov 2011 : 18:00- 22:00
Sâmbătă 12 nov 2011 : 10:00- 18:00
Duminică 13 nov 2011 :10:00- 18:00

Locaţie:
Centrul de dezvoltare personală Chemarea Sufletului “, website: http://www.chemareasufletului.ro , situat pe strada Ştefan Luchian ( Pictor), la nr. 13 ( Strada face legătura între Calea Moşilor şi Str. Mântuleasa ) . Pentru relaţii suplimentare despre cumajungeţi la locatie, rog sunaţi la dna Cristina Stănescu, tel0741 21 61 41 begin_of_the_skype_highlighting            0741 21 61 41      end_of_the_skype_highlighting.
Iată şi un link spre harta zonei:http://www.salutbucuresti.ro/planoras/swf_map.htm?-8531&-7960 ( folositi zoom-ul din centrul părţii de jos a paginii – semnul “+” pentru a vedea un detaliu al hărţii )

Cursul va fi ţinut în limba engleză, cu traducere succesivă în limba română .


Costul participarii: 150 Euro. Numărul de locuri este limitat .


Relaţii şi înscrieri: aurelmocanu@yahoo.com.

În continuare, includem prefaţa cărţii scrise de Dr. August Thalhamer , cu permisiunea sa :

Prefaţă

M-am întâlnit cu August Thalhamer cu peste zece ani în urmă cu ocazia unei expediţii la şamanii din Tuva, Siberia. O experienţă care ne-a schimbat pe amândoi în mod profund. În această carte, August povesteşte despre legătura lui puternică cu şamanul Saryglar Borbak Ool. Între mine şi August a început un dialog încă din timpul lungilor călătorii prin stepă şi al nopţilor siberiene, niciodată complet întunecate. Discuţia era despre drumul nostru aparte de căutare a unui şamanism care se poate insera eficient în civilizaţia noastră occidentală pe lângă medicină şi psihoterapie, alături de alte metode de vindecare.


De atunci, acest schimb de idei a continuat liber între noi. Îmi plac acei practicanţi şamanici care nu doar utilizează ritualurile străvechi de vindecare pentru a obţine efecte miraculoase, dar care şi cercetează şi înţeleg istoria acestei cunoaşteri a vindecării, din prisma cunoaşterii propriei noastre culturi, care ne marchează încă de la naştere gândurile, trăirile şi faptele.
August Thalhamer este un astfel de vindecător, gânditor, cercetător, filozof şi învăţător. I-am citit cu mult interes cartea.
August Thalhamer este un preot şi un psihoterapeut desăvârşit, aflându-se de ani buni pe propria cale spirituală; din bogata sa experienţă personală şi profesională, precum şi din cunoaşterea lui vastă, el împleteşte un covor al formelor de bază ale vindecării psihospirituale.
Astfel, autorul îşi intitulează cartea „Calea vindecătoare a şamanului”. Calea şamanului nu este o cale în sensul obişnuit. Ucenicia bărbaţilor şi femeilor şaman nu urmează niveluri prestabilite, iar şedinţele lor de vindecare nu se desfăşoară într-o succesiune cauzală de paşi. Nici ritualurile nu au un set de instructiuni de utilizare.
August Thalhamer priveşte şamanul şi din perspectiva psihoterapiei occidentale şi a tradiţiei creştine.
Cu diversitatea ei de abordări metodice, psihoterapia aruncă o lumina difuză asupra urmelor lăsate de bărbaţii şi femeile şaman din cele mai variate culturi primitive şi continente.
În plus, şamanismul este o cunoaştere empirică transmisă oral. Din tot ce ştim astăzi despre şamanism, mare parte provine din surse secundare precum etnologiişi antropologii. Transmisă oral de către apostoli, părinţi bisericeşti, filozofi şi papi, tradiţia creştină are şi ea nenumărate faţete.

De aceea, Calea de vindecare a şamanului ne apare ca un covor, care se întinde mereu în faţa noastră şi pe care suntem într-o călătorie perpetuă în timp ce citim această carte. Acest covor devine astfel un loc de putere, cu efect de tămăduire şi clarificare înăuntrul nostru.
Poate ar trebui să spun că August Thalhamer construieşte o bază din profunzimile cunoaşterii arhaice ale şamanismului, extinde interpretarea creştinismului, iar între acestea creează un mozaic multicolor din cele mai diverse modele psihologice şi spirituale.
Tot ce a adunat Thalhamer de-a lungul drumului său este deja cunoscut, de la şamanismul celor mai diverse culturi indigene, la filozofii din antichitate şi constructiviştii moderni, de la şcolile de psihologie ale lui Freud şi Jung, la psihologia umanistă şi transpersonală, de la creştinismul din Vechiul Testament până la spiritualitatea modernă. Din acestea, autorul trasează paradigme care se combină în mod voit. Astfel apar noi perspective şi insight-uri despre vindecare. Aceasta este provocarea cărţii. Trebuie mereu să mergem pe propriul drum prin aceste paradigme, să le trasăm, să le cântărim, să le absorbim. Ele acţionează apoi în modul cel mai misterios.
Apartenenţa plină de curaj la şamanism este cea de-a doua provocare. În cartea „Calea de vindecare a şamanului”, August Thalhamer ne conduce pe drumul lui de vindecare, drumul lui de “vindecător rănit”, cum sunt adesea denumiţi şamanii. Aceasta, deoarece ei primesc darul vindecării în urma propriei lor suferinţe şi vindecări. Suferinţa reprezintă trecerea prin moarte şi renaştere şi este iniţierea într-o a doua viaţă, în vocaţia de vindecător şi şaman. Autorul îşi începe cartea cu vindecarea magică a durerilor lui cronice de spate, cu ajutorul „Doamnelor mele”. Dedică un capitol întreg propriei lui căi şamanice. Prin numeroasele exemple pe care ni le oferă, ne permite în repetate rânduri să aruncăm o privire în munca lui de vindecător. Îndrăzneşte să se proclame şaman şi ambasador al unei cunoaşteri eterne, chiar dacă o face cu o uşoară ezitare. Aceasta satisface propria noastră reţinere, când aflăm astăzi de la un om iluminat că a fost chemat de fiinţe din altă lume să le reprezinte cunoaşterea lor eternă şi uitată.
Nu vreau să consider această ezitare motivul pentru care August întâlneşte pe calea lui atât de mulţi tovarăşi de drum şi străbuni. Aici găsim toate numele mari din psihologie, mulţi filozofi şi reprezentanţi religioşi, dar şi companioni contemporani precum Bert Hellinger, Stanislav Grof, Serge Kahilli King, Willigis Jäger, Anselm Grün, Sylvester Walsch, Roger Walsch. August Thalhamer recunoaşte contribuţiile celorlalţi şi le conectează la o reţea de oameni aflată mereu în expansiune. Doar astfel se cristalizează tot mai multă cunoaştere şi activitate pentru vindecare, şi astfel pot fi slăbite forţele trezite ale răului.
Ce-a de-a treia provocare a cărţii este pasiunea lui Thalhamer pentru vindecare. Vindecarea reprezintă pentru el salvarea de la boală, suferinţă şi durere. Pentru vindecare utilizează ritualurile şamanilor străvechi, pentru vindecare plânge. Pentru a primi putere de vindecare el roagă şi imploră atât spiritele magice, cât şi pe Dumnezeul creştinilor. Pe toate acestea el le percepe ca forţe ale unui mare întreg. Îi reuşeşte astfel o modalitate de transcendenţă a conceptelor abstracte. August se regăseşte ca şaman care, în cele din urmă, întâlneşte doar puterea de vindecare a Totului, independent de numele pe care le poartă această putere în slujba religiilor, filozofiilor şi psihologiilor. Cu însuşi ajutorul conceptelor, pe care acestea le-au făurit ca ziduri împotriva puterii arhaice vindecătoare a naturii, Thalhamer penetrează din nou aceste ziduri. Astfel, forţa primordială a vieţii poate din nou să acţioneze. Aceasta este provocarea şi darul acestei cărţi. Fie ca ea să ajungă la mulţi oameni.


29 martie 2007
Dr. Carlo Zumstein
Fondator şi director al Fundaţiei pentru şamanism şi spiritualitate vie






Vă invităm ca, dacă doriţi să fiţi anunţaţi şi despre alte evenimente de interes similar, să vă înscrieţi la newsletterul nierika , introducându-vă adresa de email în căsuţa de înscriere la newsletter din partea de stânga jos a paginii de web http://nierika.ro/ . După apăsareabutonului trimite”, veţi primi un e-mail conţinând un link pe care e necesar să îl vizitaţi pentru confirmarea înscrierii dvs. După confirmarea înscrierii la newsletter, veţi fi notificaţi de fiecare dată când apare o nouă postare pe http://www.nierika.ro/blog .Deasemeni, anunţurile acestor evenimente, împreună cu articole şi apariţii editoriale din aceeaşi zonă de interes, sunt postate şi pe blogurile:
La ambele bloguri de mai sus puteţi să vă înscrieţi individual pentru a fi notificaţi de noile postări.